Przypominamy o corocznym obowiązku składania zaktualizowanej informacji o wyrobach zawierających azbest, wynikającym z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).
Zgodnie z Rozporządzeniem, osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami, wykorzystujące wyroby zawierające azbest przedkładają „Informację o wyrobach zawierających azbest” Burmistrzowi Gminy Milicz – do 31 stycznia 2025 r.Podmioty gospodarcze, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i osoby prawne, wykorzystujące wyroby zawierające azbest przedkładają „Informację o wyrobach zawierających azbest” Marszałkowi Województwa Dolnośląskiego – do 31 stycznia 2025 r.
Przed wypełnieniem informacji należy sporządzić ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest w celu kwalifikacji wyrobów azbestowych do dalszego użytkowania lub usunięcia oraz określenia stopnia pilności podjęcia działań naprawczych. Wzór: „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” stanowi załącznik do Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia
5 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2010 r. Nr 162, poz. 1089). Informację o wyrobach zawierających azbest należy przedkładać aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia.
Informację należy wypełnić i dostarczyć do tut. Urzędu w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia 2025 r.
Formularze dostępne są w zakładce obszar działania- Ochrona Środowiska i Gospodarka Komunalna- Sprawozdawczość- Sprawozdawczość – azbest oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego w Miliczu, ul. Trzebnicka 2, pok. nr 15.
Szczegółowe informacje można otrzymać w pok. nr 61 lub pod nr telefonu 713804357
Pliki do pobrania