Odbiór odpadów komunalnych – informacja! aktualizacja z 5 grudnia 2024 r.
Informacja o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych
Na podstawie art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024r., poz. 399) Burmistrz Gminy Milicz informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Milicz z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości niezamieszkałych, na okres 12 miesięcy od wejścia w życie podpisanej umowy z wykonawcą.
W związku z powyższym wyznacza się termin 60 dni dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych od dnia zamieszczenia niniejszej informacji na:
1) odwołanie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość jest wyłączona z tego systemu na podstawie tego oświadczenia;
2) złożenie przez właściciela nieruchomości oświadczenia spełniającego wymagania, o których mowa w ust. 3a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli właściciel nieruchomości jest objęty tym systemem.
Oświadczenia, o których mowa powyżej (zgodnie z art. 6c ust. 3e ww. ustawy), są skuteczne od dnia,
w którym zacznie obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Milicz z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości niezamieszkałych i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy. W oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę, z którymi zawarł umowę oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy pod rygorem nieskuteczności oświadczenia. Druk oświadczenia do pobrania znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Milicz, na stronie internetowej Gminy Milicz oraz w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Miliczu, ul. Trzebnicka 2, 56-300 Milicz.
Pliki do pobrania:
Informacja dotycząca odbioru odpadów
„Na podstawie art. 1, ust. 5, pkt 9 ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu i porządku w gminach, ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 1648) informuje się, że zawarta została umowa na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, obejmująca ich odbiór między innymi z nieruchomości niezamieszkałych. Termin obowiązywania umowy wynosi od 1.01.2022 r. do 31.12.2024 r.”
⇒Szanowni mieszkańcy, w związku z wciąż pojawiającymi się pytaniami przypominamy, że od 1 stycznia bieżącego roku zmienił się sposób pozbywania się bioodpadów. Od tej pory odbierane są one wyłącznie z brązowych pojemników – o takiej samej konstrukcji jak tych do gromadzenia odpadów zmieszanych. Wielkość pojemnika powinna odpowiadać potrzebom gospodarstwa domowego (np. 120l, 240l, 1100l). Na pojemniku powinien znajdować się adres nieruchomości. Pozostałe frakcje segregowane odpadów wciąż można oddawać w workach odpowiednio oznakowanych.⇐
Harmonogram odbioru odpadów na rok 2024.
DO POBRANIA:⇒
DO POBRANIA: ⇒
Stawki za odbiór odpadów komunalnych w Gminie Milicz w roku 2023
OPŁATA ZA ODBIÓR ODPADÓW DLA NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH
Za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi i odbieranymi w sposób selektywny od jednego mieszkańca stawka 29,50 zł.
ULGA: Dla właścicieli domków jednorodzinnych, którzy zadeklarują kompostowanie bioodpadów na terenie swojej nieruchomości będzie ulga w wysokości 1 zł od osoby .
Skorzystanie z takiej ulgi będzie się wiązało ze zmianą deklaracji. Ponadto z nieruchomości takich nie będą odbierane bioodpady.
Formularz deklaracji do pobrania TUTAJ⇒: Wzór deklaracji – wersja edytowalna Wzór deklaracji
OPŁATA ZA ODBIÓR ODPADÓW DLA NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH
Właściciel nieruchomości niezamieszkałych (instytucje, zakłady, szkoły, sklepy, ogrody działkowe, itp.) będą ponosić koszty zadeklarowanych pojemników i worków do segregacji o następujących stawkach :
Deklaracja do pobrania: TUTAJ: ⇒Wzór deklaracji – wersja edytowalna; ⇒Wzór deklaracji– wersja PDF
OPŁATA DLA DOMKÓW LETNISKOWYCH
Roczna ryczałtowa stawka za odpady segregowane za domek letniskowy będzie wynosiła 181,90 zł .
Deklaracja do pobrania TUTAJ:⇒–Wzór deklaracji domki letniskowe – wersja edytowalna, Wzór deklaracji domki letniskowe – wersja PDF
UWAGA: za brak wywiązywania się z obowiązku segregowania będzie przewidziana opłata podwyższona , czyli czterokrotność stawki.