Odpady komunalne

Harmonogramy odbioru odpadów na rok 2025

Informujemy, że można pobrać harmonogramy odbioru odpadów komunalnych:

  1. Dla miasta Milicz,
  2. Dla terenu wiejskiego i gminy Milicz.

Dokumenty są dostępne w formie plików PDF do pobrania. Aby uzyskać harmonogram, prosimy o odwiedzenie naszej strony internetowej lub kontakt z odpowiednim działem urzędu gminy.

Pobranie harmonogramu pozwala na łatwe zaplanowanie segregacji oraz terminowego wystawiania odpadów. Dziękujemy za wspólne dbanie o porządek i środowisko!

Od 1 marca 2025 r. wchodzą w życie nowe wzory deklaracji dotyczących wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

DEKLARACJA
O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
NIERUCHOMOŚĆ, NA KTÓREJ ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY
DEKLARACJA
O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
DLA NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH ZNAJDUJĄ SIĘ DOMKI LETNISKOWE
LUB INNE NIERUCHOMOŚCI WYKORZYSTYWANE NA CELE
REKREACYJNO – WYPOCZYNKOWE JEDYNIE PRZEZ CZĘŚĆ ROKU
DEKLARACJA
O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
DLA NIERUCHOMOŚCI NA KTÓREJ W CZĘŚCI ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY,
A W CZĘŚCI NIE ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY, A POWSTAJĄ ODPADY
KOMUNALNE
DEKLARACJA
O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
NIERUCHOMOŚĆ, NA KTÓREJ NIE ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY,
A POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE

Odbiór odpadów komunalnych – informacja! aktualizacja z 5 grudnia 2024 r.

Informacja o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych

Na podstawie art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024r., poz. 399) Burmistrz Gminy Milicz informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Milicz z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości niezamieszkałych, na okres 12 miesięcy od wejścia w życie podpisanej umowy z wykonawcą.

W związku z powyższym wyznacza się termin 60 dni dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych od dnia zamieszczenia niniejszej informacji na:

1) odwołanie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość jest wyłączona z tego systemu na podstawie tego oświadczenia;

2) złożenie przez właściciela nieruchomości oświadczenia spełniającego wymagania, o których mowa w ust. 3a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli właściciel nieruchomości jest objęty tym systemem.

Oświadczenia, o których mowa powyżej (zgodnie z art. 6c ust. 3e ww. ustawy), są skuteczne od dnia,
w którym zacznie obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Milicz z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości niezamieszkałych i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy. W oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę, z którymi zawarł umowę oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy pod rygorem nieskuteczności oświadczenia. Druk oświadczenia do pobrania znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Milicz, na stronie internetowej Gminy Milicz oraz w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Miliczu, ul. Trzebnicka 2, 56-300 Milicz.

Pliki do pobrania:


Informacja dotycząca odbioru odpadów
„Na podstawie art. 1, ust. 5, pkt 9 ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu i porządku w gminach, ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 1648) informuje się, że zawarta została umowa na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, obejmująca ich odbiór między innymi z nieruchomości niezamieszkałych. Termin obowiązywania umowy wynosi od 1.01.2022 r. do 31.12.2024 r.”

⇒Szanowni mieszkańcy, w związku z wciąż pojawiającymi się pytaniami przypominamy, że od 1 stycznia bieżącego roku zmienił się sposób pozbywania się bioodpadów. Od tej pory odbierane są one wyłącznie z brązowych pojemników – o takiej samej konstrukcji jak tych do gromadzenia odpadów zmieszanych. Wielkość pojemnika powinna odpowiadać potrzebom gospodarstwa domowego (np. 120l, 240l, 1100l). Na pojemniku powinien znajdować się adres nieruchomości. Pozostałe frakcje segregowane odpadów wciąż można oddawać w workach odpowiednio oznakowanych.⇐


Stawki za odbiór odpadów komunalnych w Gminie Milicz od maja 2025

OPŁATA ZA ODBIÓR ODPADÓW DLA NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH

Informujemy, że zgodnie z uchwałą nr XIV/71/2025 z dnia 17 marca 2025 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki za pojemnik o określonej pojemności na terenie Gminy Milicz, od 1 maja 2025 r. stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi w sposób selektywny wynosi 43,00 zł miesięcznie od osoby zamieszkującej daną nieruchomość.

Właściciele nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym (zabudowa do dwóch lokali mieszkalnych), którzy kompostują bioodpady w kompostowniku przydomowym mogą ubiegać się o zwolnienie z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 5,00 zł miesięcznie od każdej osoby zamieszkującej nieruchomość. W przypadku gdy kompostownik został już wcześniej uwzględniony w deklaracji po 2021 r. ulga zostanie naliczona automatycznie, bez konieczności składania nowego dokumentu. Udział w programie gminnym „Załóż kompostownik” nie jest jednoznaczny z przyznaniem zniżki. Bioodpady nie będą odbierane od mieszkańców korzystających z ulgi. Dotyczy to również Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).

W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku selektywnego zbierania odpadów, obowiązuje stawka opłaty podwyższonej, która wynosi 172,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca. Należy podkreślić, że segregacja odpadów jest obowiązkowa i jej prawidłowość ma znaczący wpływ na koszty funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy.

Sposób wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie ulegają zmianie. Opłatę należy wpłacać bez wezwania na indywidualne konto bankowe. Państwa rachunek pozostaje bez zmian.

OPŁATA ZA ODBIÓR ODPADÓW DLA NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH

Właściciel nieruchomości niezamieszkałych (instytucje, zakłady, szkoły, sklepy, ogrody działkowe, itp.) będą ponosić koszty zadeklarowanych pojemników i worków do segregacji o następujących stawkach:

Za brak selektywnej zbiórki odpadów nakładana będzie podwyższona opłata w wysokości czterokrotności wartości stawki podstawowej za pojemniki i za worek.

Zobowiązany/a jest Pan/i uiszczać opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w niniejszym zawiadomieniu.

Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać kwartalnie, tj. do 15 lutego, do 15 maja, do 15 sierpnia, do 15 listopada

OPŁATA DLA DOMKÓW LETNISKOWYCH

Roczna ryczałtowa stawka za odpady segregowane za domek letniskowy od 2025r. będzie wynosiła 267,00 zł

Przejdź do treści