Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Miliczu została powołana Zarządzeniem Nr 63/2024 BURMISTRZA GMINY MILICZ z dnia 29 maja 2024 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Miliczu.
Skład osobowy Komisji:
1) Aleksandra Hanysz – Przewodnicząca Komisji
2) Marta Markowska – Zastępca Przewodniczącej Komisji
3) Arleta Jarosz – Sekretarz Komisji
4) Monika Szczepańska (terapeuta uzależnień)
5) Piotr Ciesielski
6) Marcin Folmer
Siedziba Komisji – Urząd Miejski w Miliczu, 56 – 300 Milicz ul. Trzebnicka 2
Kontakt telefoniczny: od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 15:00
e -mail: a.hanysz@milicz.pl tel. 71 38 04 374 lub 884 300 814
Kontakt osobisty: pokój nr 6 w Urzędzie Miejskim w Miliczu od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 15:00
Obszar działania Komisji – Gmina Milicz
Tryb pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Miliczu reguluje – Regulamin GKRPA nadany Zarządzeniem Nr 815/2022 Burmistrza Gminy Milicz z dnia 29 marca 2022 r.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2151:
Art. 41. 1.Prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu należy do zadań własnych gmin. W szczególności zadania te obejmują:
1) zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu;
2) udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;
3) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych;
4) (uchylony)
5) wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych;
6) podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego;
7) wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.