Gmina Milicz zamierza ubiegać się z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu o dofinansowanie kosztów na realizację zadania obejmującego transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Milicz.
Mieszkańcy chcący uzyskać pomoc finansową powinni:
- złożyć kompletny wniosek o dofinansowanie wraz z załącznikami w Urzędzie Miejskim w Miliczu (wzór wniosku wraz z załącznikami dostępny jest poniżej oraz na stronie www.bip.milicz.pl zakładka Ochrona środowiska – Dotacje środowiskowe oraz w pokoju nr 15 lub 61).
- określić we wniosku ilości azbestu (m2) przeznaczonego do utylizacji;
- zaplanować realizację zadania wiosną/latem 2025 rok.
Zadanie polegające na odbiorze transporcie oraz unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych budynków mieszkalnych i gospodarczych wykonane zostanie przez firmę wyłonioną w postępowaniu przeprowadzonym przez Gminę Milicz zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Beneficjent ostateczny na własny koszt dokona zakupu i montażu nowego pokrycia dachowego. (jeżeli dotyczy).
Wnioski należy składać w Urzędzie Miejskim w Miliczu, ul. Trzebnicka 2, 56-300 Milicz, pokój nr 15 do 24 stycznia 2025 r.
Dodatkowe informacji można uzyskać pod numerem telefonu (71) 38 04 357 oraz w pokoju nr 61 Urzędu Miejskiego w Miliczu.
DOKUMENTY do pobrania:
- Załącznik nr 1 – Wniosek o dofinansowanie
- Załącznik nr 2 – Oświadczenia beneficjenta
- Załącznik nr 3 – Oświadczenie o otrzymaniu bądź nieotrzymaniu pomocy de minimis
- Załącznik nr 4 – Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością
UWAGA! Więcej szczegółów dotyczących montażu finansowego udzielimy po formalnym zatwierdzeniu regulaminu udzielania dotacji WFOŚiGW. Wysokość dofinansowania może wynieść do 50% kosztów zadania. Realizacja zadania usuwania azbestu w roku 2025 rozpocznie się wyłącznie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pomocy finansowej Gminy Milicz przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.