Kontrola pieców
Wraz z rozpoczęciem sezonu grzewczego pracownicy Urzędu Miejskiego w Miliczu wraz z funkcjonariuszami Komendy Powiatowej Policji w Miliczu będą przeprowadzać kontrole nieruchomości w zakresie spalania odpadów w paleniskach domowych pieców i kotłów grzewczych. Badane będą piece, co do których zachodzi podejrzenie, że spalane są w nich odpady lub paliwa zakazane, czyli węgiel brunatny, muł, flotokoncentrat i miał.
W przypadku podejrzenia, że spalane są odpady w nieruchomościach prywatnych należy dokonać zgłoszenia do Urzędu Miejskiego w Miliczu lub na Komendę Powiatową Policji w Miliczu
- Urząd Miejski w Miliczu tel. 713804386; 713804306
- Komenda Powiatowa Policji w Miliczu tel. 713842666
W przypadku podejrzenia, że odpady są spalane w obiektach, w których prowadzona jest działalność gospodarcza należy zawiadomić Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska we Wrocławiu 713273000

Pomiar jakości powietrza na terenie gminy Milicz
- Prezentacja raportu jakości powietrza: styczeń 2021 r.
- Prezentacja raportu jakości powietrza: grudzień 2020 r.
- Chcesz sprawdzić jakość powietrza w gminie Milicz
Chcesz mieć stały dostęp do odczytów pomiaru jakości powietrza na terenie gminy Milicz skorzystaj z bezpłatnej aplikacji Syngeos – Nasze Powietrze.
Raporty jakości powietrza:
INFORMACJA OGÓLNA
Od września 2019 r. został uruchomiony w gminie Milicz system monitoringu jakości powietrza. Zakupiono 5 urządzeń pomiarowych dzięki którym mierzone są takie wielkości jak: pyły zawieszone PM 2.5 i PM 10, wilgotność, ciśnienie i temperaturę powietrza. Na terenie Milicza zamontowano 3 sensory jakości powierza: w Rynku, na Urzędzie Miejskim i przy akwarium plenerowym. Kolejne dwa sensory to urządzenia mobilne początkowo umieszczone w Sułowie i w Gądkowicach, następnie w miejscowości Łąki, Olsza czy Potasznia. Dane ilościowe są do odczytu na wyświetlaczach zewnętrznych: w Rynku oraz na budynku urzędu. Zasięg dokonywanego pomiaru sięga do 1000 m i jest zapisywany w sensorze co 5 minut.
Bieżąca wiedza o stanie zanieczyszczeń ma służyć mieszkańcom do podejmowania decyzji o pobycie na zewnątrz osób szczególnie narażonych na działanie smogu (tj. dzieci, osoby starsze, kobiety w ciąży, osoby z chorobami układu oddechowego). Montaż sensorów ma mieć również działanie prewencyjne, uświadamiające mieszkańcom jak duży wpływ na jakość powietrza ma spalanie odpadów w piecach i kotłach c.o. czy ogrzewanie domów słabej jakości paliwem.
UWAGA!
W Polsce obowiązują następujące normy stosowane przez GIOŚ (Główny Inspektorat Ochrony Środowiska): Poziom dopuszczalny przy pyle PM10 to 50 µg/m3 (dobowy) natomiast przy pyle 2.5 to 25 µg/m3 ( średni-roczny). Należy pamiętać, że odczyty z sensorów wskazują poziom pyłów zawieszonych w danym momencie i nie mogą być odnoszone do podanych wyżej poziomów dopuszczalnych.